44

بهترین استارتاپ‌ های ۲۰۱۸ در آمریکا، انگلستان و کانادا به انتخاب لینکدین

فهرست مقاله

کارآفرینان کار‌شان را از یک ایده شروع می‌کنند و بر این باورند که دیدگاه‌شان می‌تواند اثرات گسترده‌ای داشته باشد. همیشه این ایده جواب نمی‌دهد اما اگر ایده‌ای به موفقیت برسد، اثرات آن می تواند دنیا را تغییر دهد. استارتاپ موفق، صنایع را به حرکت درمی‌آورد، شیوه‌ی کار و زندگی‌مان را عوض می‌کند و استعداد‌های جدید را در سراسر جهان جایگزین روش­های قبلی‌ می‌کند. از این رو است که همیشه در پی آن هستیم که بدانیم کارآفرینان چطور به این موفقیت دست می‌یابند.


لینکدین شرکت‌هایی را واجد شرایط بهترین استارتاپ‌ های ۲۰۱۸ معرفی می‌کند که از تاسیس آنها هفت سال بگذرد یا جوان‌تر باشند؛ حداقل ۵۰ کارمند داشته باشند و دفتر مرکزی آنها در آمریکا، انگلستان یا کانادا باشد. آیا این شرکت‌ها سرعت رشد انفجاری و اثرگذاری ‌شان را بر دنیا حفظ می‌کنند؟ همه‌چیز به استعدادهای نوپایی بستگی دارد که وارد این شرکت‌ها می‌شوند. اینک به معرفی بهترین استارتاپ‌ ها در ایالات‌متحده‌ی آمریکا، انگلستان و کانادا می‌پردازیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید شماره های یک تا سه به ترتیب بهترین استارتاپ‌ های آمریکا هستند. شماره‌های چهار و پنج، رتبه اول و دوم در انگلستان و شماره‌ی شش، بهترین استارتاپ کانادا است.

۱- لیفت Lyft

لیفت از مهم‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل در آمریکا و در بسیاری از شهرها فعال است، این شرکت ماهانه ۱۸ میلیون مسافر را جابجا می‌کند. لیفت هرگز از رسوایی بزرگ رقیبش، اوبر Uber (به دلیل جمع‌آوری اطلاعات دارندگان گوشی‌های اپل) خوشحالی نکرد، بلکه گوی سبقت را از او ربود. لیفت که در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۵ درصد بازار سفر اشتراکی را در اختیار داشت، اکنون به رشد ۳۵درصدی رسیده است. در حالی که شهرهایی مانند نیویورک قرار است قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای شبکه حمل‌ونقل مجازی اتخاذ کنند، لیفت به جابجایی مسافر با دوچرخه و اسکوتر هم فکر می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو است.

۲- شرکت بستی‌سازی هالو تاپ Halo top

سال گذشته هالو تاپ با رشدی سریع رقیبی چون بن اند جری (Ben&Jerry) را پشت سر گذاشت و پرفروش‌ترین شرکت بستنی‌سازی در آمریکا شد. هالو تاپ، شرکت شش ساله‌ای است که توسط وکلای سابق شرکتی تأسیس شد و شعار زیاده‌روی در خوردن بدون احساس گناه را انتشار داد. هر پیمانه بستنی کم شکر در طعم‌های مختلف، کمتر از ۳۶۰ کالری دارد. این شرکت سالانه ۳۵۰ میلیون دلار درآمد دارد و دفتر مرکزی آن در شهر لس آنجلس است. مهم‌ترین نکته این است که هالو تاپ شعبه‌ی رسمی ندارد و کارمندان به صورت دورکار یا فضای کار اشتراکی فعالیت می‌کنند.

۳- کوین بیس Coin Base

کوین بیس صرافی ارز دیجیتال و کیف پول الکترونیکی است که از تاسیس آن شش سال می‌گذرد. این صرافی اکنون بیش از ۲۰ میلیون حساب دارد و رشد چشمگیرش را مدیون بیت کوین است. کوین بیس به لینک‌دین می‌گوید که حدود بیست درصد از کارمندانش در بخش حقوقی (قسمتی که به جنبه‌های قانونی شرکت نظارت می‌کند) فعالیت می‌کنند. این شرکت در حال اضافه کردن سی ارز دیجیتال دیگر، از جمله ریپل، اییاس، مونرو و دش به سیستم خود است. هدف کوین بیس ایجاد نظام مالی باز در سراسر دنیاست. دفترمرکزی کوین بیس در لس آنجلس قرار دارد.

۴- بانک مونزو

مونزو بانکی تماماً الکترونیک در بریتانیا است که مشتریان آن تمام خدمات بانکی خود را با موبایل انجام می‌دهند. این بانک برای دومین سال پیاپی رتبه اول بهترین استارتاپ را در بریتانیا به دست آورد. مونزو اعلام کرد که یک میلیون مشتری دارد که بیشتر از چهار بیلیون یورو با اپلیکیشن‌های موبایل‌شان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. راز موفقیت مونزو را در یک جمله می‌توان بیان کرد: ما قابلیت‌های متفاوت نمی‌خواهیم بلکه تمام قابلیت‌ها را در یک سیستم می‌خواهیم. مونزو فاش کرد تام بلوم‌فیلد، موسس آن، در سال۲۰۱۷-۲۰۱۸ هشتاد هزار یورو حقوق گرفته است. البته، بالاترین حقوق متعلق به یک مدیر غیراجرایی است که ۳۰۵ هزار یورو دربافت کرده است.

۵- جیم‌شارک Gym Shark

تولیدکننده‌ی لباس ورزشی جیم شارک، رشد باورنکردنی‌اش در ۲۰۱۷ را بهبود بخشید و بیش از ۱۰۰ میلیون یورو کسب درآمد کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ توسط دو دانشجو به نام های بن فرانسیس و لوئیس مورگان تاسیس شد.

۶- ولتسیمپل Wealthsimple

ربات مشاور ولتسیمپل به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند که به صورت خودکار و با قیمتی معقول پرتفولیو (سبد سهام) سرمایه‌گذاری چندجانبه‌ای بسازند و به این ترتیب بازار مشاوره‌ی مالی سنتی را که مدت‌ها تحت سلطه‌ی بانک‌های بزرگ بود، مختل می‌کند. این شرکت از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۱۴، بالغ بر دو بیلیون دلار را برای بیشتر از ۷۵۰۰۰ مشتری از کانادا، آمریکا و بریتانیا مدیریت کرده است. دفتر مرکزی این شرکت در تورنتو قرار دارد و رتبه‌ی نخست بهترین استارتاپ را در کانادا کسب کرد.